Kampania AdWords – błędy początkującego

Kampania AdWords – błędy początkującego

AdWords

Każdy może przeprowadzić kampanię reklamową Google AdWords. Jednak skuteczność kampanii może stanąć pod dużym znakiem zapytania jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Oczywiście najlepiej uczyć się na własnych błędach, ale niektórych podstawowych gaf można uniknąć.

Brak wystarczającej wiedzy

Przygodę z reklamami AdWords należy zacząć od zapoznania się z poszczególnymi wskaźnikami. Do podstawowych należy współczynnik klikalności (CTR), wskaźnik konwersji czy też wskaźnik rentowności (ROI) i wiele innych. Bez zrozumienia istoty tych wskaźników nie będziemy mogli stworzyć planu kampanii, określić celu i podjąć racjonalnych decyzji.

Słaba strona docelowa

Kampania AdWords nie przyniesie oczekiwanych rezultatów jeśli użytkownicy internetu będą trafiać na stronę niskiej jakości i to w dodatku takiej, która nie dostarczy im poszukiwanych informacji. Błędem jest też kierowanie klientów na stronę główną. Po kliknięciu w reklamę internauta powinien trafiać na właściwą podstronę, na której będzie oferta dopasowana do jego potrzeb i przekaz reklamowy dokładnie dopasowany do klienta.

Sugerowane ustawienia

System reklamowy Google AdWords podpowiada pewne ustawienia. Jednak często nie są to ustawienia optymalne dla naszego biznesu. Możemy oczywiście wziąć pod uwagę sugestie systemu, ale całą kampanię powinniśmy zoptymalizować na bazie naszej wiedzy, narzędzi, z których korzystamy oraz doświadczenia. Niekorzystne jest też stosowanie optymalizatora budżetu. Jest duże prawdopodobieństwo, że zapłacimy więcej niż powinniśmy, osiągając niekoniecznie dobry wynik.

Niestosowanie wykluczeń

Często początkujący użytkownicy AdWords skupiają się na słowach kluczowych, jednocześnie zapominając o konieczności wykluczenia określonych fraz. Bez wykluczenia fraz nie pasujących do naszego biznesu narażamy się na negatywny efekt, notujemy wyższy współczynnik odrzuceń i zwiększamy wskaźnik ROI.

Na początku warto testować różne rozwiązania i puszczać kampanie korzystając z niewielkiego budżetu. Z czasem nabierzemy doświadczenia i poznamy dokładnie system AdWords. A jeśli zależy nam na szybkim i skutecznym przeprowadzeniu kampanii to warto rozpocząć współpracę z agencją marketingową.